پس از اتمام پروژه رزیدنت ایول 3 که با بمباران شهر راکون سیتی به پایان رسید . اقای میکامی از شرکت کپکام خواست که به داستان سری رزیدنت ایول پایان دهد و پایان این پروژه رو اعلام کنه . اما برای شرکت بی انصاف ! و نمک نشناس ! و پول پرستی همچون کپکام خیلی سخت بود که از IP مهمی مثل RE بدین سادگی ها دست برداره . به همین دلیل این درخواست اقای میکامی با مخالفت کپکام روبرو شد . _ دقت کنید که کم کم از همینجا اختلافات بین شینجی میکامی و مسئولین کپکام شروع شد و سالیان بعد هم اختلاف های دیگه ای به وجود اومد و در نهایت میکامی از شرکت کپکام بیرون رفت _ بدین ترتیب کپکام شروع کرد به ساخت نسخه های اسپین اف از سری رزیدنت ایول ، RE zero و Re remake و ... که همگی هم RE های قابل احترامی هستند . بعد از اتمام تمامی این پروژه ها ، کپکام از اقای هیدکی کامیا درخواست کرد که شروع به ساخت نسخه چهارم بازی بکنه . کامیا شروع به تحقیق کرد و طبق نظر خودش اسم شخصیت اول بازی رو دانته گذاشت !! دانته قرار بود به عنوان یک پلیس به ساختمان مرکزی و مخفی امبرلا در اروپا بره و از اونجا یک پادزهر برای ویروس ها پیدا کنه و ...
یک سری از محیط ها مثل قصر و ساختمان امبرلا و تعدادی از دشمنان ساخته شده بودند و کار در مراحل اولیه به سر می برد که باز هم شینجی میکامی _ که حالا ریاست یکی از استودیوهای بازیسازی کپکام رو بر عهده داشت _ به سراغ هیدکی میاد و با ادامه ساخت پروژه مخالفت می کنه . به نظر او بازی از حال و هوای RE کلا فاصله گرفته و به مانند یه IP جدید می مونه . به همین دلیل با کامیا صحبت کرد و او را قانع کرد . اما کامیا که شدیدا به شخصیت اول ساخته شده علاقه داشت . پیشنهاد ساخت یک IP جدید با همین شخصیت رو به میکامی داد . درست حدس زدید ! دانته که الان یکی از شخصیت های محبوب سری بازی Devil May Cry هست . ابتدا شخصیت ساخته شده برای سری بازی RE بود ! به هر حال این خواسته کامیا مورد موافقت میکامی قرار گرفت و بدین ترتیب این دو به کمک هم یکی از خوش ساخت ترین بازی های کپکام یعنی DMC رو عرضه کردند . بدین ترتیب ساخت بازی RE 4 کمی به تعویق افتاد . و بعد از مدتی دوباره کار بر روی اون شروع شد . این نسخه که نزدیک به 50 درصد اون ساخته شد و می خوام راجع بهش توضیح بدم ، معروف به 3.5 هست . در این نسخه که کارگردان اقای کوبایاشی بود . RE دارای جو فوق العاده تنش زا و ترسناکی بود ! تریلر های این نسخه رو با یک سرچ ساده به اسم RE 3.5 می تونید گیر بیارید و حسرت بخورید که چرا RE 4 این بازی نشد ! سایت هایی مثل یوتوب دارن .
دوربین به مانند گذشته بود . با این تفاوت که حالت سینماتیک خیلی زیبایی به خودش گرفته بود . شخصیت اول بازی لی ان بود و به ویروس مبتلا شده بود و اومده بود به ساختمان امبرلا برای پیدا کردن پادزهر و درمان خودش و ... ( البته هنوز داستان کاملا شکل نگرفته بود ) ساخت این RE داشت زیر نظر میکامی تکمیل می شد . ولی اینبار مسئولین بالا رتبه کپکام به میکامی دستور دادند که ساخت بازی رو کنسل کنه و یک بازی انقلابی رو براشون بسازه !! کپکام پول پرست برای رسیدن به پول بیشتر دوست داشت که Re 4 طوری ساخته بشه که گیمرهای بیشتری رو جذب کنه و اهمیتی به طرفداران کلاسیک خود نداد . بدین ترتیب از میکامی درخواست کرد که شخصا کارگردانی بازی رو به عهده بگیره و RE 4 رو از اول بسازه . به همین دلیل میکامی گذشته RE رو کاملا فراموش کرد و با ایجاد تغییر در نوع زوایای دوربین و ژانر و ... !! به طور کل RE رو نابود کرد و با اینکه یک بازی انقلابی و خوش ساخت رو خلق کرد . اما به هواداران کثیر Re خیانت کرد و این موضوع باعث شد تا درصد بالایی از محبوبیت این فرد از بین بره . با اینکه خیلی ها شینجی رو مقصر نمی دونن . ولی به هر حال فن های قدیمی اکثرا از دستش ناراحتت هستند . RE 3.5 یک بازی فوق العاده ترسناک بود که اگر مسئولین کپکام به دنبال پول نبودند . می تونست عرضه بشه و باز هم هوادارن RE رو ارضا کنه . اما حیف ...
منبع:Resident Evil.ir
نظرات مطلب
2 - تنها به نظرات کاربران پاسخ داده مي شود.
3 - به نظرات فينگليش و انگليسي پاسخ داده نمي شود، از زبان فارسي استفاده کنيد.
4 - درخواست هاي خود را در انجمن وبسايت مطرح کنيد.
5 - انتقادات و نظرات خود را از طريق فرم تماس با ما ارسال کنيد.